Wednesday 9 January 2013

ZAMAN PERCINTAAN MUDA MUDI. .


PART 1


Kali ini aku nak story  kisah bercintaan aku yang tak kekal lama. . errgghh  . !! okay, first love aku time aku form 4 ..  first love lah sangat . . puiihh .. ! macam macam kerenah lah aku couple dengan dia nie . .  daripada a sampai z semua aku nak tnggung bak kate orang  “makan  tanggung, berak cangkung. .” ada happy, ada yang membodohkan.  . mulakan yang membodohkan dulu. . biase orang mulakan yang baik dulu, tapi aku nak mula yang sangat lah membodohkan ..  Eh, kesah pulak aku nak mulakan yang mane dulu . . perkara yang membodohkan tu, bila semua hal yang melibatkan duet aku yang tnggung.  . lagi lagi time kuar, semua aku nak support.   . transport dah lah aku yang sediakan, minyak keta pun ak kena isikan . . tengah hangat bercinta kan memang lah kena berkorban sikit, tak kesahlah orang nak kate ape janji bahagia . . bahagia keh? Bahagia kejap lepastu gaduh . . Dengan dia aku dah banyak mengalah.  . Dia jer yang bodoh tak tau nak hargai ape yang ak berikan . . Aku dah berikan die kesenangan ape lagi yang kurang? Aku ikut kehendak die, jumpa tiap tiap minggu, tapi aku yang support. . banyak kali dah bagi peluang tapi tanak gunakan peluang tu dengan sebaik mungkin. . HHAAIIHH. . ! paling best lah kan, dia buruk buruk kan aku dengan family aku .  . Kalau dah putus tu buat lah care dah putus, tak payah nak buruk buruk kan orang lain . . Time tengah together dulu aku dengan family aku yang banyak bantu dia.  .Ttak pulak kiteorang nak ungkit mengungkit.  . Nampak sangat dia tak boley terima hakikat. .  Lepas je kiteorang break tu, agak ramai lah yang call and pm aku dekat FB.  . Majoriti semuanya membe membe sek die, jiran dia sorang . . PPERRGHH. . ! Terase agak famous pulak aku time tu mengalahkan artis.  . Mane tak yer macam macam soalan dorang tanya. . Yang tak kenal pun ada jugak, yang interview aku.  . HEBAT. . !! Eleyh, ak lagi hebat lah, aku dah standby awal awal dengan jwapan yang tepat dan padat. .  Make up pun dah tebal tebal, maklum lah artiskan. . Semua soalan dorang aku dapat jawap dengan jujur, artis mane boley tipu tipu nanti peminat menyampah. . HAHAHAHAHA..  !!    


antara soalan soalan wartawan nie tanya :               

    1) betul ke pergi club , lepastu peluk peluk dengan boy depan club? ,                  
    2) family ade bela hantu ke?,                 
    3) panjseang couple duet ex awok tu abes beribu ribu untuk awok ke?,
    4) awok pernah kuar dengan boy lain kan, siap pengang pengan tangan?. 

Nie lah soalan yang dorang tanye  dekat aku . haaa, ape macam? Mencabar kan soalan soalan dorang nie.  . sebagai artis yang professional nak menjawab soalan yang mencabar tu kena lah rilex and cool.  . Baru lah
dapat anugerah pelakon terbaik . .  kan kan kan. .  Okay, now my turn nak menjawab soalan dorang. . 

ME :

 1)  sy mengaku sy pergi club, tapi sy tak pena peluk mane mane boy dekat club . . sy masuk pun sebab nak tau suasana dekat dalam tu. . tak salahkan? Lagipun sy tak minum, tak amek pil and smoking. . sy masih ingat mak ayah sy. . dorang pasti sedih klau tau sy amek benda tu semua. .
 2)  family sy bukan keturunan bomoh yang nak bela hantu, sy tak pena nampak pun hantu tu sepanjang sy hidup dalam family sy nie. . ape bukti dia kate family sy cm tu? Die tok iman ke ? mengaji pun tak khatam lagi. . nak buat cerita yang khurafat pulak. .  
3)  beribu mana duet dia tu? Semua sy yang support. . sampaikan nak beli rokok pun mintak duet  sy. .  baju kalau sy tak belikan sanggup pakai baju lama , kuar dengan sy pakai baju koyak koyak? Awk suke tgok BF awk  pakai baju mcm tu kuar dengan awk? Mesti tak kan. . so, dengan baik hati sy belikan die baju. .  IKHLASS. . !! seringgit pun susah nak ada, ape ntah lagi sepuluh ringgit. .  hmmm.  . .
 4)  sy memang pernah kuar dengan boy lain, tapi dia sorang je. .  sbb dia pandai amek hati and jage perasaan sy. . die tak suke gune duet perempuan sebab dia mampu. . kalau awak dalam kes sy nie, msti awk lakukan mcm sy jugak. . kalau ex sy tu tanak sy kuar dengan boy lain, carik lah kije tetap and belajar berdikari. . jangan tau cakap jew, tapi tak ada hasil. . 

So, semua dah terjawab kan. .jangan ingat pasangan  tu hsppy diorang bahagia. . tapi kita tak tau disebalik nya yang menyimpan sejuta perasaan demi menjaga hubungan agar kekal hingga akhir hayat. . lebih lebih lagi bila family dah tau pasal hubungan kita nie. .  banyak perkara kite kena jage. . banyak kali dah aku  putus dengan dia tapi tak putus putus jugak. .  ntah lah, tiap kali aku tatap mata dia mcm ada aura suruh ak kembali dengan dia. . ntah ap dia bagi aku makan selama nie. . nasi kangkang agak yer.  . atas nasihat makcik makcik,cousin and parents aku cekalkan hati untuk melupakan dia. . mak ayah yang selalu bagi semangat dekat aku.  . thanks mom and dad. .  :’) 

No comments:

Post a Comment