Tuesday 8 May 2012

KENAPA AKU YANG DIPERSALAHKAN














Apalah nasib aku nie kan. . aku yang tak tau pape pun kena juga. . kenapa aku yang selalu di salahkan padahal itu bukan salah aku .. sampai bile aku nak lalui benda macam nie. . dah tak terdaya rase nye aku nak hadapi semua ini. . semua benda yang aku buat ada yang tak kena padahal tak ad kena mengena pun kisah hidup dia. . tapi dia rendah-2 kan family aku boley pulak. . aku tak kate pape pun .. semua dah berubah. . kalau terasa  diam-2 sudah lah, pergi lah baiki diri itu kasi elok .. belajar tinggi2 kalau hotak tak ada tak guna jugak kan. . selama ini aku diamkan je, ak perhatikan kerenah DIA. makin lama makin jadi-2 pulak. . t'tibe nak whatapp aku, marah-2 aku.  sedangkan salah tu datang nya dari DIA sendiri. . tapi kenapa aku yang selalu kena mengalah, kena mintak maap .. ape semua ini .. !!  sebab DIAaku selalu kena marah, kena mengalah , kena mintak maap secara pakse  . . memang aku keras kepala, aku keras kepala sebab aku sakit hati, marah, geram. . kenapa tiap ada masalah aku yang nak kena mintak maap. . sedangkan dah nampak salah sape .. dulu aku tak penah dengar perkataan ini dari mulut  "korang  ingat kalau aku mati nnti,xde org yg leh gnti aku". . pasal DIA tergamak kan lafazkan ayat nie kat aku .. memang dah berubah tak macam yang dulu. . ak rindukan suasana yang dulu. . sampai bila aku nak diam, pendamkan perasaan bila diri di sakiti. . letih tau tak nak layan kerenah DIA tu .. dah macam orang bodoh jew bila DIA buat hal, aku turut terbabit ..mula lah paksa-2 aku mintak maaf , bagi muke sebab nak jaga perasaan. . abes aku punya perasaan sape nak jaga, sape nak penduli. . sebelum kate mati dekat aku. . aku nak bagitau keadaan dah macam dulu. . sebelum ini kita selalu dapat jumpa, dapat gelak ketawa, duduk satu meja, makan sama-2 .. tapi sekarang nak rasai suasana macm tu sikit punya payah kan. .kami ada hak jugak nak rase semua tu lagi. . happy rasa nye bila saat-2 itu hadir lagi, dan aku lah orang yang paling happy. . dulu kita selalu tersenyum , ketawa sama-2 .. tapi sekarang dah kerap menanggis , pilu, huru-hara dengan hal yang tak masuk akal. . aku tak mintak semua nie terjadi, biar lah aku yang selalu mengalah walaupun bukan salah aku. .tapi aku mintak sangat-2, layan lah kami macam mane yang di berikan layanan pihak belah sana. .kita tak ramai pun , hanya ad berapa orang jew. . bagi lah peluang kat kami nak rase seronok macam dulu. . kami ini lebih rapat, tapi demi nak jage hati masing-2 kami terpaksa mengalah. . susah sangat ke nak kenali and rapat dengan kami nie, hina sangat kew kami nie pada pandangan mata DIA. YA ALLAH, kenapa lah ini dugaan yang kau berikan dan pada kami, huru-hara jadinya. . kalau tak suke kami bagitahu lah .jangan nak hina-2 kami. . biarlah kau dengan cara kau dan aku dengan cara
 aku. . 






#aku percaya ALLAH itu menguji umatnya mengikut kemampuan umat itu untuk menanggung segala dugaan yang diberi. . aku hanya mampu berdoa agar ALLAH tunjukan jalan untuk menyelesaikan masalah ini. . AMINN. . !!

No comments:

Post a Comment