Wednesday 9 January 2013

ZAMAN PERCINTAAN MUDA MUDI. .






 PART 2



Second love, lepas 3 bulan single muncul lah jejaka yang romantic and sweet. .  AAUUWW .  . ! dia nie sebaya aku, kiteorang kenal pun dari BBM. . Membe sek ak dulu punye membe.  . Haa, macam mane tu. . HUHUHU. .  Dia nie baik, sweet, romantic . . Sepanjang aku couple dengan dia aku rase sweet giler . . Dia selalu buat aku happy, tersenyum sorang sorang , and menghargai aku. . First date kiteorang dia beli kan aku ferrio roches. Alahai, dia nie buat aku makin sayang lah , si di hargai aku sebaik mungkin.  . Memang aku bersyukur sangat sangat dapat dia nie.  .Mase aku excident , risau die bukan main lagi macam aku dah nak mati , , AAIISSHH ,,  ! paling aku suke dengan die nie, die carring semua pasal aku. . sebelum aku nak operation tu, die janji nak datang nak jenguk ak. . Tapi dia kate tak boley datang sebab gaji tak masuk lagi  . .  Aku apelagi  merajuk lah konon. . sebenarnya ak faham, tapi saje nak mengedik.  . hee. . ahad petang tu, membe si dia call kate nak datang tengok aku , so aku tak kesah lah. . Malam tu die datang , yang pelik yer mmbe si dia  tersenyum senyum. .  Apehal senyum senyum macam kera jer. . Mmg aku syak lah , mesti ade something nie. . YYESS. . ! tepat sangkaan ak. . Si dia nie ikut rupanya. . . Pandaikan menyorok yer . .  HAHAHAHA. ..  Si dia datang bawak teddybear, dah lah comey besar pulak tu. .  huhuuhu. . sweet yer die nie, pandai jugak die pujuk aku  ..  ade lagi, ferrio roches favourite aku pun die belikan sekali. . AARRGGHH .. ! Rase nak geget geget jer si dia nie. . Saje je nak bagi aku mengedik manje. . HAHAHA. ..  si dia say sorry sebab janji nak datang semalam, tapi tak datang. . Aku pun jawab lah “sokay sayang, I faham keadaan u ,  I saje jer nak merajuk dengan u”. HAHAHAHA. .  time tu bukan main geram lagi si dia dengan aku. . WWEERKK . . !  Malam tu jugak si dia bawak aku pergi beli pizza.  . sebab si dia dah janji nak belanje aku pizza sebelum operation.  . Melantak pizza  ;ah kiteorang sampai nak muntah aku rase. .  HUHUHUHU. . Si dia jage aku ibarat diamond. . Hari hari tanya keadaan aku, okay ke tak. . Layan aku dah macam budak kecik yang tak tau pape.  . Semua yer indah saat tu. . banyak kenangan manis aku dengan dia. . Tapi semua tu dah berakhir selepas aku operation macam macam dugaan kiteorang hadapi.  . selalu gaduh, salah faham . . Semua tu berpunca dari aku jugak.  . Kalau aku tak excident tak operation mesti semua nie tak berlaku. .  Sejak tu aku tak ada mase untuk si dia, aku tak  boley kuar date lagi sebab keadaan aku time tu tak berapa sihat. . aku selalu buat perangai, aku pun tak tau kenapa boley jadi macam tu sekali. . Time tengah sakit tu, hati aku memang cepat sensitive. .aku rase macam tak ade harapan nak teruskan hidup. .  Mak yang selalu kuatkan semangat aku. . Bila keadaan aku sudah pulih. . semuanya berubah, , si dia kate aku tak de mase untuk dia,  jarang text . . start situ lah bermula pergaduhan. . tiap tiap hari bergaduh. . Ade  jer yang tak kena. .  kelemahan si dia nie, kalau cakap semua nak kena ikut kate die. . die jer yang betul. . ape aku kate semua salah di mata si dia. . bila kebenaran tu berpihak pada aku. . baru nak mengaku kesalahan dia. . seterusnya macam tu lah. . cakap dengan si dia nie kena straight, kalau berkias memang si dia tak kan faham. . haaiihh. . aku pulak suke berkias and pendam.. .si dia selalu kate pengorbanan dia dekat aku. . seolah olah aku nie tak pernah berkorban pape. . tapi aku diamkan jer, kalau dia matang pasti dia akan berfikir and menganalisis aetiap perkara sebelum bersuara.  . memang bukan jodoh kami untuk bersama. .  walaupun si dia kelemahannya di situ , aku still terima dia seadannya. . aku juga ade kelemahan aku sendiri, , kami hanya boley berkawan , bercinta tu memang payah sebab pendapat kami selalu bercanggah. . memang sayang nak lepas kan dia, aku terpaksa sebab tanak sakitkan hati si dia lagi. . I’m so sorry. .


 If si dia ade terbaca bl0g aku nie, aku nak bagitau something:

DEAR EX, actually I sebenarnya bahagia dengan YOU and I happy di samping YOU. . mungkin bukan jodoh kite untuk bersama.  . walaupun hanya 6 bulan kite pertahankan hubungan nie akhirnya perpisahan yang kite akhiri. . I hope YOU find someone make YOU happy always.  .  

Ini adalah pengajaran buat kite di dalam perhubungan agar menjadi lebih matang dan juga menghargai kasih sayang seseorang. . friend always. .



No comments:

Post a Comment