Wednesday 1 February 2012

Dugaan oh dugaan





24 january 2012, hari yang paling best dan juga hari paling malang buat aku .. pergghh, raya cina tahun nie tak ong lah buat aku. . yang best nyer. . pagi tu adalah hari keluarga belah ayah. . ada aktiviti sukan. . memang best lah dapat berkumpul ramai-ramai .. macam-macam aktiviti ada, tapi banyak gelak je .. kelakar tengok gelagat masing-masing .. HAHAHA . . ! lepas nie nak buat dekat pangkor pulak, tapi dalam perancanganlah.  . harap2 jadi, best kot buat hari keluarga dekat pulau pangkor .. HEHEHE ..  ! ! 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

   Petang pulak, aku buat perancangan nak pergi karaoke dekat one plaza, kuala selangor dengan cousin-cousin .. saje nak  bawak dorang berjalan, kesian lah pulak dorang lame tak berjalan.  . happy punya pasal lah dalam perjalanan nak hantar cousin dekat kapar. . aku excident langgar basikal .. mesti nampak kelakar kan aku langgar basikal .. tapi bagi aku suatu yang tak mustahil lah kan. . punca kejadian tu secara tiba-tiba .. sebelum aku langgar basikal .. ada kereta langgar nepal melintas kat tengah jalan .. datang aku dari belakang , terus langgar basikal nepal  .. FUCKER . .! punya nepal. . geram betul aku dengan nepal banggang macam tu . . nasib lah aku dengan cousin-cousin tak ada pape . . and aku bersyukur ALLAH masih sayangkan kami . . kereta jer yang teruk. . habis gearbox hancur . . ! nie semua dugaan bagi aku .. lepas kejadian tu , aku terus tak ada selera nak makan. . tak tahu lah kenapa. . mybe aku terkejut dengan kejadian malam tu .. mungkin ada hikmah disebalik kejadian tu ..  kesian aku tengok family aku, specially abang aku. . dia lah yang uruskan segala-segalanya malam tu. . pape pun aku nak mintak maap dekat dia , sebab aku selalu menyusahkan dia . bagi aku, dia lah abang paling best . .bertuah aku dapat abang macam tu .. dan aku hanya mampu bersabar menerima segala dugaan yang ALLAH berikan pada ku .  . 


 # aku hanya berdoa yang ALLAH sentiasa kuat kan semangat aku untuk menerima semua dugaannya. .  AMIINN. .  !

No comments:

Post a Comment