Tuesday 7 February 2012

be patient







“ya allah, apa lagi dugaan yang bakal kau berikan kepada ku selepas ini. . cukup-cukup lah dugaan yang engkau berikan ku selama ini. . aku tidak sanggup untuk menghadapinya lagi. . dan aku semakin lemah untuk mengharungi dugaan yang engkau berikan .” doa ini yang selalu aku lafaz tiap-tiap hari .. aku hilang semangat untuk semua ini .. aku tiada tempat untuk mengadu. . salah ker? Aku luah kan di sini . . aku bukan menunjuk -nunjuk semua masalah aku. . cuba aku ingin luahkan kepedihan yang aku tanggung selama ini. . dengan siapa lagi aku hendak mengadu. . setiap orang ada masalah yang tersendiri . termasuk lah aku. . mengeluh juga hari-hari hidup macam nie. . setiap masalah pasti ada jalan menyelesaian nya.  ALHAMDULLILAH, aku bersyukur kepada .ALLAH S.WT  sebab beri aku kekuatan untuk meneruskan perjalanan hidup ku ini.  Kini genap sudah umur aku 20 tahun. . dan inilah masa nya untuk aku berubah , buang semua perangai buruk aku .. aku berharap agar ALLAH menemukan orang yang boleh mengubah hidup aku menjadi lebih baik.  Semoga tahun ini juga ALLAH membuka pintu hidayah aku. .
             ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

           Berdiam kan lebih baik daripada berkata-kata benda yang tak berfaedah .. yang masih aku tak faham, bila aku berdiam diri. . kata aku ini tak suka berborak, bukan macam tulah. . aku memang macam ini, suka buat hal sendiri dan tak suka menyibuk hal orang lain. .bagi aku itu semua tidak penting sekiranya tiada kaitan dengan hidup ku dan juga keadaan sekeliling. .bukan aku tak prihatin, aku lebih suka menghindari daripada mendekati untuk memfitnah atau menyebarkan berita yang boleh mendatangkan kemarahan orang lain. . so, think positive okay. .

#aku lalui semula dugaan dengan sabar dan tabah selagi iman aku masih kuat dan selagi ALLAH sentiasa di sisi aku. .

No comments:

Post a Comment