Wednesday 31 July 2013

SESAT MENYESAT


Semalam hari paling menstresskan aku. . nak pergi Jucso, seremban. . boleh pulak tersesat sampai ke port dickson . . dari senawang nak pergi jusco, seremban. . tak lah jauh mana. . tak sampai stgah  jam pun, dalam 15 minit macam tu lah. . di sebabkan tersesat sampai ke port dickson, nak pergi jusco sampai setengah jam. . tu satu hal. . duet pulak abes ke minyak dengan tol. . elok2 bajet mnyak dengan tol RM23. . tak pasal2 bajet lari . . tol dengan minyak RM50. . bapak tension. . nie semua gara gara salah masuk lorong. . banyak sangat signboard seremban. . mane tau yer . . dah masuk dekat tol port diskson tu. . ingat nak uturn. . tanya dekat akak tol tu mane tempat uturn, tol dah lah RM3.10. . akak tu kate, depan lagi. . ak punya lah semangat nak uturn. . ale ale terlanjak sampai tol mambau. . tanya dekat akak tol mane nak uturn. . die kate masuk susur lukut. . dah lah jauh lagi . . dah masuk tol lukut . . uturn lah balek. . dah uturn kena pulak bayar tol RM0.80. . bila dah keluar dari tol tu. . ak memang tak faham, tak ade function pun sebenarnya tol lukut tu. . keluar highway yang sama. . nak pergi teluk kemang, port dickson. . aaarrrggghhh. . ! tension giler .. menyumpah2 aku kat dalam keta . . highway ape nie  . !  last sekali aku kate dekat lyaa.   . “kita straight jelarh pergi teluk kemang. . pusing situ kejap, pastu carik jalan balek. “ pusing2 lah kat teluk kemang tu  , isi minyak dekat petronas. . selesai isi minyak. . aku terus pecut balek . nak kuar dari tempat tu. .  akhirnya sampai jugak tol port dickson. . ambil tiket. . lega rase nya dapat kuar dari situ.  20 minit je dari teluk kemang nak kuar ke highway seremban .  . ikut lah signboard ke seremban.  . naseb lah kena tol RM0.50. . huhuhu. . akhirnya sampai jugak dekat jusco, seremban. . masuk je jusco. . ternampak pulak kasut  . terus beli.  Malas dah nak pusing2 pastu nak pkr2 lg. . jusco die kecik je. . pusing2 kat dalam tu tak tau nak pergi mane .. lepas tengok kasut dekat vincci. . masuk jusco. . lepak kat kerusi tepi2 tu. . naseb lah sempat booking tempat dekat pizza. . dah lame aku tak makan pizza .. last aku makan bulan 5 ari tu. . tu pun eidd yang belanja. . lama pulak aku tggu dia belanja pizza, ade lah dalam 3 bulan. . huhuhu.  . di sebabkan nak makan pizza dengan dia. . sanggup aku tunggu .. sebab dah janji nak makan pizza sesama . .  

            ************************************************************************************************************
          
                Huh, lega perut dapat minum. . dapat pulak hirup mushroom soup .. loga tokak den . . hehehe. . kenyang makan pizza. . tapi tak puas minum. . tepat kul 8pm, aku pun kuar dari jusco. . naseb lah tau jalan kuar  dari situ. . nampak je signboard ke kuala lumpur, aku pun ikut lah. . ambek tiket. . ntah macam mane, rupa rupanya aku salah masuk tol. . tol kuala lumpur tu straight ke highway KL rupanya. . bertambah lah aku tension. . tak pasal2 kena uturn dekat tol nilai. . betul betul jalan aku nie. . sampai tersesat ke port Dickson dengan nilai. .  kena pulak tol RM3.20 dekat nilai . .  lepas uturn , ak trus straight ikut signboard senawang. . masuk je tol senawang, tol RM4.20. . sumpah menyirap. . ini lah di namakan penangan orang merantau. . aku mane lah tau ade tol lain ke senawang dekat jusco tu. . yang aku tau tol aku masuk ke seremban tu. . so balek aku pun ikut lah tol yang sama. . tu yang sampai tersesat ke highway KL. . tepat pukul 10pm aku sampai umah. . hantar lyaa balek. . aku pun trus balek. . pengalaman betul lah. . atleast , aku tau lah jalan ke port Dickson and nilai. . hahahaha. . benda nie aku akan ingat sampai bebila. . memang kena beli gps kalau nak merantau tempat orang. . kalau tak sesat lah macam aku nie . . :D

No comments:

Post a Comment